Újranéztük a Harry Potter-sorozatnak a finálét megelőző mind az 1048 percét, és kiválasztottuk a legemlékezetesebb pillanatokat. Lenyűgöztek minket a hídromboló halálfalók, nevettünk a nagymamaruhás Piton professzoron, rettegtünk a dementoroktól, és meghasadt a szívünk, amikor Hermionét a féltékenység marcangolta. Szigorúan szubjektív válogatás, videókkal.
A Kóbor Grimbusz a könyvben fele annyira sem szórakoztató, mint amilyet Alfonso Cuarón kreált belőle az Azkabani Fogoly-ban. Kristálycsillár, szállodai ágyak és egy őrült, pattanásos kalauz várja az útfélen rekedt varázslókat a száguldozó emeletes buszon. Mintha egy elmegyógyintézetbe tévedtünk volna: a sofőrfülkében a visszapillantón lógó gyilkos kinézetű fej dirigál az öregkori demencia végső stádiumába jutott aluszékony bácsinak, aki majdnem elüt egy járókeretes nénit, és nekimegy a szembejövő két busznak. A harmadik Harry Potter-filmre teljesen rányomja a bélyegét Alfonso Cuarón szürreális-morbid fantáziája, talán filmként ezért is a legjobb az összes közül. Ezernyi apró ötlet ad pluszt a könyvből ismert sztorihoz, a Kóbor Grimbusz az egyik ezek közül.
A Félvér Herceg-ben három ámokfutó halálfaló szétzúzza a londoni Millennium hidat. Érdekes, ahogy különböző filmes műfajok jellegzetes sémái fel-felbukkannak a Harry Potter különbözői részeiben, itt például egy korrekt katasztrófafilmet látunk. Drámaian sötétek a felhők, sikítoznak a bepánikolt londoniak, pattannak az eresztékek, futkározik mindenki. Hihetetlen látvány, mikor estében hullámzik egyet a híd. A jelenet nagy részét számítógépes program segítségével készítették el, de a zuhanás megalkotásához egy valóságos híd összeomlását vették alapul, az 1940-ben szétesett Tacoma Narrows hídét.
A Harry Potter-filmek tele vannak a dementoroknál jóval rémisztőbb lényekkel, mégis az ő belépőjük a legütősebb az Azkabani Fogoly-ban. A barátságos roxforti vonatút klasszikus horrorjelenetbe csap át, mikor hirtelen megáll a vonat, kialszik a világítás, köd nyaldossa a vagonokat, több tíz fokot zuhan a hőmérséklet, és megjelennek a sötét árnyak.
Az animáció a hetedik részben. Zseniális ötlet volt, hogy a Halál Ereklyéiről szóló régi történetet egy animációs betét segítségével mesélik el, de maga az ötlet mit sem érne a szokatlanul megformált, távol-keleti tusrajzokra emlékeztető gyönyörű alakok nélkül, akik sötét, nyújtott kontúrjaikkal egy pillanat alatt teremtik meg a mese különös és távoli atmoszféráját.
Piton elképesztő a szárnyassal díszített női kalapban és nyesttel a nyakán, de ami miatt igazán vicces az Azkabani Fogoly-nak ez a jelenete, az az arc, amelyet közben vág. Rogyasztja a térdét, és idiótán nézelődik, mint egy bolti lopáson kapott fajdkakas. Ez Alan Rickman legjobb jelenete az egész szériában. A harmadikosoknak az a feladatuk az órán, hogy a félelmeik tárgyát megjelenítő alakváltó mumust vicces helyzetbe képzeljék, így kap görkorit az óriáspók, és női ruhát a bájitaltanár. Néztétek, hogy Lupin előtt a mumus holddá változik?
A Félvér Herceg-ben Potter egy mugli bárban üldögél, és kamaszos zavarodottsággal csajozni próbál. Végül a csodaszép afrofrizurás pincérlány hívja el randizni, de Harry kénytelen kihagyni az alkalmat, mert megérkezik Dumbledore. Harry még vizenyős szemmel tekintget a távolban felbukkanó lány felé, de nem mehet, mert őt várják a horcruxok. Egy röpke másodpercre felvillan, mit veszít Harry ezzel az egész kiválasztottmizériával.
Mikor Harry Potter először jár Weasley családnál a Titkok Kamrájá-ban, nemcsak azzal szembesül, milyen praktikus a mágia a hétköznapokban, de a normálisan működő családmodellel is először találkozik. Rögtön belecsöppen egy hamisítatlan családi perlekedésbe a reggelizőasztalnál, ahol Mr. Weasley mutatkozik be imádnivalóan erélytelen apaként. Mrs. Weasley konyhája minden háziasszony álma: barátságos, tágas, világos, és maguktól dolgoznak benne a konyhai eszközök. Az intelligens súrolókefén és az önműködő kötőtűn is túltesz a családtagok hollétét jelző óraszerű eszköz, amelynek mutatói az "iskola","otthon", "fogorvos", "börtön", "elveszett" és "kviddics" feliratok között vándorolnak.
Azért olyan megható ez a jelenet a Félvér Herceg-ből, mert szokatlanul emberi és kitárulkozó. Hermione eszement féltékeny a Ront körüldongó butuska lányok miatt, és közben rettentő dühös is, mert a fiú őt nem tekinti nőnek. A lépcső aljában zokog, mikor megérkezik Harry, de nem lelkiznek sokat. Mikor Hermione szétken a falon néhány papírmadarat az újdonsült barátnőjével váratlanul felbukkanó és mit sem sejtő Ron feje körül, Harry egy angol úriember szófukarságával árulja el, hogy ő is hasonlóképp érez Ginny miatt.
A Halál Ereklyéi első részében Harry és Hermione a sátorban tipródnak tehetetlenül, körülöttük szétesik a világ, Ron éppen most lépett le, káoszba fulladt minden, ők pedig hirtelen elkezdenek táncolni egy számra, amit a rádióban hallanak. Ez nem romantikus tánc: esetlenül lengetik ide-oda a karjukat, és fél szájjal vigyorognak. Úgy bohóckodnak, mint a gyerekek, mintha nem létezne ez az egész varázslósdi. Ez a táncos betét azért is meglepő, mert emlékeink szerint a könyvben nem szerepelt.
A Tűz Serlege karácsonyi bálján a brit rock szupersztárjai előtt őrjöngnek a varázslótanoncok, ott a fél Pulp és a Radiohead dobosa is. Az eredeti tervek szerint a Franz Ferdinand zenélt volna a filmben, de egyeztetési problémák miatt visszamondták a szereplést. A Pulp frontembere három számot írt a Harry Potter-filmbe: Do the Hippogriff, This Is the Night és Magic Works címmel. Ilyen a varázslórock.